måndag 18 juli 2016

CiLi in Papers månadsutmaning

Hej!

If you don't use Swedish please use the translate tool at the right column :)

Idag tog jag mig äntligen lite tid vid scrapbordet efter flera dagar då jag inte alls hunnit.
Hade verkligen längtat efter det kände jag...

Jag satte tänderna i en riktigt klurig utmaning, för mig iallafall, som Marie hos CiLi in Papers har snickrat ihop åt oss.
Det är en härlig Moodboard av vackra parfymflaskor i olika färger och former du ska tolka.

Så här blev mitt bidrag efter lite funderingar hit och dit...


Jag inspirerades av en av flaskorna som är mer långsmal än dom andra i valet av formatet på min LO.
Det blev en i 6"x12" för första gången någonsin för mig och det var riktigt roligt att prova på.
Nu måste jag försöka få tag i sådana plastfickor bara :)
Jag inspirerades ytterligare av rosetten på en av flaskorna och den rosa färgen på en annan och ett stänk av guld. Även texten "Obsession" är med indirekt då jag har en liten, eller stor, besatthet av hembakta kanelbullar :)

Maries finurliga Moodboard..

juliinspocili





Ja då hade jag testat något lite nytt idag iallafall med det nya formatet :)

Jag kände att mina bullar förtjänade en egen liten layout då jag ju gillar dom så mycket men tyvärr bakar dom alltför sällan. 
Bäst att ha bildbevis för vem vet när lusten att baka faller på nästa gång. Det kan dröja väldigt länge är jag rädd.


Papper och dekorationer är Maggie Holmes Bloom serien som jag halkat in på lite nu igen.

Ha det gott där du är och tusen tack för idag!
Kram Anna :)


6 kommentarer:

  1. Vilken härlig layout! Gillar att du lagt ett mindre kort på ett större! Älskar också klickarna med rosa! Bullarna ser väldigt goda ut! <3
    kram, Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla fina Marie❤️ Du gör mig så jätteglad !!! 😃 Ja dom är faktiskt goda 😘 KRAM Anna ❤️

      Radera
  2. Vad du varierar dig, så kul att se allt nytt du gör. Du fastnar inte i gamla spår och allt gör du så bra! Jätteläckert alltihop! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är roligt att prova på men det var lite klurigt med den här utmaningen. Letade om jag skulle ha någon burk i mina dekos sedan jag såg din idé men icke. Till slut blev det såhär! Så glad att du gillar den ❤️ Kram Anna

      Radera
  3. I've never tried a 6 ^ 12 page - it looks really fun! And I really like the paper on the bg. But not as much as those BUNS!!!! Yummmmy!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thanks 💕 Yes they are acctually really Yummy 😍

      Radera