lördag 25 juni 2016

Scrap Our Stash - Sketch +3

Hej!

 If you don't use Swedish please use the translate tool at the right column :)

Igår, trots att vi hade Midsommar afton, tog jag mig lite tid vid scrapbordet för att göra en tolkning av SOS utmaningen Sketch+3.
En lite klurig skiss som jag först tänkte var omöjlig men kunde ändå inte släppa den ur tanken.
Till sist började en ide' spira och det blev så här...


Jag bytte ut kvadraterna mot hexagoner bara men följde annars skissen väldigt troget.

Från listan har jag valt:
1: Polka dots - stora gula prickar på en av hexagonerna.
2: Quartz - ett av hjärtana är i den färgen och även titeln drar år den tonen.
3: Ranger - gul Dylusion colormist från Ranger









Fotot är på min storasyster Maria, min mamma och jag då jag var bara någon månad gammal.
Året var 1974, så då vet ni om ni räknar efter hur gammal jag är :)
För er som inte orkar räkna så fyller jag 42 år nu den 15 juli så jag har blivit lite äldre och större sen fotot togs.

Alla papper och dekorationer kommer från vårens Citrus Twist Kit's.

Ja det var allt för idag, hoppas ni hade en härlig Midsommar igår där ni var.
Vi hade nog den varmaste och finaste Midsommar afton så långt jag kan minnas!!
Trots att dom lovat uruselt väder med typ snö och drivis.. 
Härligt när det ändrar sig åt det hållet :)

Tusen tack för titten idag!
Kram Anna :)

16 kommentarer:

  1. Så snyggt det blev med dom formerna, den känns lite svår den utmaningen, men du lyckas som vanligt alltid. Dom där blommorna är fina, det finns blomdekorationer som jag kan gilla också haha! Vad lika ni är, du och din mamma, fint foto, dom är svåra dom där gamla fotona som inte har hållit riktigt i färgerna. Ha en fortsatt fin midsommarhelg, roligt att ni också fått fint väder! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack du är så snäll!! Och jag blir så glad att du gillar den. Den var lite extra utmanande måste jag säga. Ja dom blommorna i den här stilen gillar jag också, som så ofta gillar vi ju samma saker ❤️ Ja det var helt otroligt väder igår. Varmt idag också men lite mer molnigt. Ha det gott där i båten❤️ Kraaam Anna

      Radera
  2. What a lovely photo to scrap...those hexagons look fabulous too:) oh! I am so glad Midsummer was great weather, YAAAAY! Bonus:) so, you are not very old at all...compared to me, giggles;)!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thanks ❤️ You are so sweet and kind!!!

      Radera
  3. Jättefin tolkning! Jag hade också lite svårt med den skissen men efter lite tankeverksamhet så... Fina detaljer som vanligt. Måste ju säga att du är väldigt lik din mamma... tack för att du delar med dig till oss på Scrap Our Stash! Kram Åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gulliga du!! Jag blir så glad!!! Jo jag är lik min mor sägs det 😊 Kram ❤️

      Radera
  4. Beautiful page!! Love your take on our challenge at SOS!! :)

    SvaraRadera
  5. Nice take on the challenge. Thanks for playing along with us at SOS.

    SvaraRadera
  6. LOVE the stitching and the use of hexagons, instead of squares! Thanks for playing along with us at Scrap Our Stash!

    SvaraRadera
  7. Great take on the challenge! I love where the sketch took you! Thank you for playing along with us at SOS! X

    SvaraRadera
  8. Nice job with your layout! Thanks for participating with Scrap Our Stash!

    SvaraRadera