måndag 31 augusti 2015

CASology - PLAID

Hej!

If you don't use swedish please use the translate tool at the right column :)

Den här veckan är det ett lite udda ord hos CASology men det blev en rolig utmaning att hitta en lösning på det.

Odet är "PLAID", det vill säga rutigt eller skotsk rutigt om jag förstått det rätt :)

Jag hittade ett papper med det mönstret och skar ut en 1" cirkel och monterade en epoxy cirkel i samma storlek som fick bli min "plaid" detalj på kortet.


Stämplade en text som är i en cirkel i sitt utförande och monterade min epoxy-plaid-cirkel mitt i den.
Tog min hörn punch och rundade hörnet där motivet är för att förstärka det lite.


Men nu ska jag låta er vara ifred för idag iallafall :)

Ha det så gott!!

Tack för idag kära ni!!

Kram Anna :)


10 kommentarer:

  1. För mig känns det verkligen inte som att du är "tom", full av idéer som vanligt! Du måste ha ett stort lager av stämplar eller springer du till er fina butik och köper en när dom där idéerna poppar upp? Till slut, jag gillar verkligen ditt kort JÄTTEMYCKET! Så snyggt som dina kort alltid blir. Kram och var rädd om dig, skönt att det är ny månad imorgon och vi har en hel månad på oss att tolka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gulliga Du♡Jo jag har många gamla stämplar från min första tid m scrap då hag mest stämplade och gjorde kort. Har inte så många nya såna där tuffa.... Ja skönt med september och att det går mot höst. En ny månad med nya möjligheter :-) kram

      Radera
  2. Love your wonderful bit of plaid and this fantastic CAS design. Thanks so much for playing along at CASology this week.

    SvaraRadera
  3. Oh my Gosh! I adore it when you do CAS. It always looks sooooo brill.... One of these days I'll land on your door step for a lesson!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh!!! You always make me smile!!! You are very very Welcome!!! Hugs Anna :-)

      Radera
  4. Wonderful CAS card! I love how you've rounded all the layers on the one corner!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thanks so much Karen!!! You make me happy :-) Hugs Anna :-)

      Radera