torsdag 30 juli 2015

Lasting Memories #252 - Clusters

Hej!

If you don't use swedish please use the translate tool at the right column :)

Då har vi kommit till månadens sista utmaning hos Lasting Memories.

Fortfarande temat "Together" och nu med fokus på Kluster/Clusters.

Såhär tänkte jag....


Det blev ett STORT kluster av Hexagoner med foton och papper. Sedan finns det små grupper/kluster av dekorationer och pappers bitar lite varstans över min layout.
Det i sig går ju in under temat "Together" och så är ju jag tillsammans/together med min syster, kusin och deras kompis i ett Luciatåg. Lucia är en Svensk tradition att vi den 13 december firar Lucia och klär oss i vita klänningar och bär med oss ljusets budskap till varandra och det är även en liten föraning av julens budskap. Sök mer på Google om du är mer nyfiken, det där var bara väldigt korfattat :)
Här har min syster tagit med mig i full mundering, 2-3 år gammal, med sina vänner och vi har varit till en gammal tant och sjungit för henne :)
Någon, kanske pappa, ville ju fota när vi kom hem men då hade jag faktiskt tröttnat :)



Ett mini kluster och en närbild på mig som liten Lucia tärna, jag var ju faktiskt ganska söt på den tiden....


Fler kluster.....


Enough !! ja nu har den lilla Lucia tärnan faktiskt fått NOG :)


Ännu ett kluster... och en liten nödlösning av bokstäver till min titel "En liten Lucia tärna" då ett "f" får tjänstgöra som ett "t" , lite felvänt men det bjuder jag på , haha :) Tror alla som håller på med denna hobby känner igen sig här.... :)

Mina papper kommer från Pebbles "homemade". Dom svarta stora bokstäverna i titeln är Thickers "daiquiri" och dom gula kommer från ett SimpleStories kit "IAm" så även flera av dom stickers som finns med här.
Min symaskin har ju i vanlig ordning fått göra rätt för sig också :)
Ja och så lite stänk av ColorBloom Spray naturligtvis.....

Då är alltså juli månad snart slut men det betyder att vi har en ny härlig månad att vänta med idel nya möjligheter!!!

Hoppas du haft en härlig dag eller kommer att få en bra dag beroende på var du befinner dig i världen :)
Tack för att du tog dig tid att hälsa på hos mig en stund, det gör mig glad!

Var rädd om dig!

Kram Anna :)




4 kommentarer:

  1. Härlig LO med favvopapperna!!! å nu ser jag också vad lik dig Astrid är :-) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nu flirtade jag ju lite med dig :-) Tack snälla du! Du gör mig glad ♡ Jo äpplet faller inte så långt från trädet! !! Kram

      Radera
  2. Jaha, då har jag lärt mig ny terminologi, för mig är detta lapptäcksmönster haha! Jättefin layout och så kul med gamla minne, söt då och söt nu tycker jag och det där med bokstäverna som tar slut...... kul lösning! Kram, här har äntligen varit en soldag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha!! Ja inom matten så heter det så och jag gick Natur på gymnasiet så det är nog en gammal kvarleva, haha :-) Tack du är så snäll du!! Härligt med en soldag som omväxling! Kram

      Radera