tisdag 19 maj 2015

Stuck?! May 15th

Hej!

If you don't use Swedish please use the translate tool at the right column. :)

Ja då var det dags för den andra skissen för månaden hos Stuck?! = GILLAR!!

Det är som alltid en rolig och härlig skiss dom bjuder på....

Jag tolkade den ganska rakt av.


Jag gillar det här bakgrunds pappret massor men det är ju både mörkt och så händer det mycket på det så jag har tagit fram det mååånga gånger men lagt tillbaka. MEN nu ville jag ha det med så jag dämpade med en bit Vellum där jag ville ha fotona så blev det rätt ok ändå :)

Fotona är när Astrid byggde pärlplatta tillsammans med pappa, han jobbar mycket så stunderna när far och dotter får mysa ihop är extra värdefulla. Hon njöt i fulla drag kan jag säga :) ... och pappan också...


Visst ser man skissen rätt bra i min LO, haha :) Men varför ändra något som redan är perfekt...
Gillar skissen massor!!

Här följer några närbilder som nästan alltid...


Valde dekos i kork ( just den här har jag fått av en scrapvän , TACK!)  som ju är lite mer neutralt för att väga upp alla färger.
 Några Epoxy stickers i glada färger smög sig in ändå på något sätt....


Skrev en liten journaling direkt på Vellum pappret. Lite pirrigt för jag visste inte om pennan skulle kladda då Vellum är lite blankare än vanligt papper, men det gick vägen, puh!!


Titeln är från Dear Lizzy. Det är en föpackning med flera vita vackra ord som du kan leka med lite efter humör. Jag har här embossat med ett vitt emboss pulver i två omgångar för att få den slät och blank men det är svårt att visa på fotot tyvärr. En kork dekos igen från Shimelle.
Alla mönster papper kommer ur mitt DCWV 12" pappers block "Chick Chat" Som jag för övrigt hade turen att vinna här hos Stuck?! i vintras :)

Nu är det din tur att inspireras av den läckra skissen än har du tid på dig.
 Deadline är inte förrän den 29/5.

Tack snälla du för att du tittade in hos mig det är alltid lika roligt!

Ha det gott tills vi ses nästa gång!

Kram Anna :)

10 kommentarer:

  1. I love this layout. All the bright colors and accents. Also the cork embellishments are great. Thanks for joining us at Stuck?! Sketches.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thanks alot dear!! You make me happy :-):-):-)

      Radera
  2. Vilket läckert bakgrundspapper, men jag förstår precis hur du känner. Det var smart att lägga ett vellumpapper och sedan så bra med de ännu läckrare pappren under fotona. Det blev jättefint alltihop och så härligt med lite pyssel tillsammans!!!! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du! Det är nog dina blå bakgrunder som inspirerade mig lite att till sist våga använda det :-) Det är så härligt och praktiskt med kit och block så allt passar ihop liksom :-) Kram

      Radera
  3. So fun! Love you layers, they are super interesting and your bold background paper is great! Thanks for joining us at Stuck?! Sketches!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thanks Laura! You make me happy :-):-):-)

      Radera
  4. This looks fabulous!! I love the colours & patterned papers that you've used - so bright & fun! So glad that you joined us at Stuck?! Sketches!

    SvaraRadera
  5. What a fantastic page! Love that background paper and your fun, cork embellishments! Thanks so much for playing along with us this month at Stuck?! Sketches!

    SvaraRadera