söndag 10 maj 2015

ARTastic May Challenge - Räkna med Honom

Hej!

If you don't use Swedish please use the translate tool at the right column :)

Jag har gjort ett bidrag till maj månads härliga utmaning hos ARTastic Challenge blog.
Så här ser bilden ut som du ska tolka och så ska du ha med stjärnor på ditt alster.

MAY inspiration by Sarah Beetson

Så här ser min färg sprakande tolkning ut...


Det här är den sista i serien för våra barn där jag bygger på ett citat ur Bibeln, Ordspråksboken 3:5-6.
Den här är till vår yngste son, Arvid.
Jag har ifrån utmaningens bild inspirerats av alla glada färger, en lite busig blond frisyr, och så alla stjärnor naturligtvis :)
Har använt flera olika vattenfärger och olika colorbloom sprayer till min bakgrund. Lekte till jag kände mig nöjd. Eller jag insåg att nu får det duga :)


Jag har skrivit Bibel ordet på Vellum med min skrivmaskin. Tycker inte det behövs något mönster papper när det händer rätt mycket ändå. Ett fint Enamel shape hjärta från MME och en text stickers från Heidi Swapp.


Stjärnorna är en Die från Nellie Snellen om jag minns rätt. Lite mysigt med dom små hålen :) Sydde fast stjärnorna i en solstråle formation. Enamel dots från MME.


Två härliga gem från Smash.


Dom stora svarta titel bokstäverna är Thickers "daiquiri" och dom små är från Panduro Hobby. även här Enamel dots från MME.

Ja, det blev rätt ok ändå till sist, nu kan jag bara hoppas att det räcker och hålla tummarna :)

Kanske du också blev sugen att göra en egen tolkning av utmaningen ?! :)

Tack för att du hälsade på, alltid välkommen!!

Ha det gott tills vi ses igen!!

Kram Anna :)


22 kommentarer:

  1. Your page is beautiful. I love the watercolours and mists used to make your fabulous background and also the stitching. Thank you for joining in with us at ARTastic.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you so much Deb :-) You make me happy :-):-):-)

      Radera
  2. Oh, I do so enjoy seeing what you create with our ARTastic challenges. And I am not disappointed! The bg misting, and the stars.....just beautiful! My fave bit is the journaling on the vellum. That looks lovely:) Thanks, as always for sharing with us at ARTastic:):)

    SvaraRadera
  3. Vilken fin bakgrund du gjort och stjärnorna är så läckra. Texten på vellum, kanonfint! Jag ska försöka ta mig an den skissen innan jag har sommaruppehåll! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh! Tack Christel, du vet hur du ska få mig på gott humör du :-) kram

      Radera
  4. Sedär, det gick ju fort :) Läcker bakgrund! Vore som sagt roligt att se dem alla 5 tillsammans ;) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :-) Jag ska se vad jag kan göra :-) kram

      Radera
  5. Another delightful page Anna, love the colours and the stars and your very happy little person. Many thanks for playing along with us this at ARTastic month.

    SvaraRadera
  6. Sweet layout. Love the way you've done the stars. Thank you for playing along with us at ARTastic.

    SvaraRadera
  7. Fantastic stars and wonderful colours! your pages always bring a smile to my face. Thanks for joining in at ARTastic :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh! Thank you so much Jo! Your words sounds like music to my ears:-):-):-)

      Radera
  8. Beautiful and adorable LO, and such a cute photo too. Stjernene på siden gir et flott og farge rikt preg.....veldig kreativ bruk av stjerner. Tusen takk for at du deltar hos oss i ARTastic :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Tone-Lill!!! Vad GLAD jag blir :-):-) kram

      Radera
  9. Beautiful!! A beautiful idea to base a page on a text from the Bible. I love the stars, and how you have sewn them onto your page. Your background looks great too. Altogether, an amazing page. Thank you for joining our challenge at ARTastic.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh!!! Thanks Elaine!!! You made my day indeed!!! Your words means so much !! Hugs Anna :-)

      Radera
  10. This is a great page. I love your background colour bursts and the way you have sewn on your stars... what a great idea! Typing on vellum is a perfect way to have journalling while still letting the background peep through. Thank you for playing at ARTastic. Cheers, Di

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh!!! Thanks do much dear Diane :-):-):-) You make me happy :-)

      Radera
  11. Love the stars and enamel dots are a fab addition . Thank you for joining us at ARTastic with the challenge
    Mary

    SvaraRadera