fredag 17 april 2015

En Liten Butik - En mors bön

Hej!

Hos "En Liten Butik" har dom en super läcker skiss till april månadstävling.
Det är Hanna "Fnyz" som har gjort den härliga skapelsen.


Jag visste direkt att jag ville göra trekanterna i olika "nivåer" men har sen gått och klurat lite hur det skulle lösas. Igår började jag lite och sedan gav det ena det andra och slutade såhär...


Jag skar ut trekanterna med min hobbykniv och linjal, var lite darrig i händerna efteråt för jag hade tryckt så hårt för att pappret inte skulle glida iväg när jag skar :)
Papper från härliga MME "the sweetest thing".
Det svåraste var att bestämma mig för om jag var klar så här, skulle jag ha stänkt lite mist? Eller skulle jag kanske lämnat den helt "naken" utan enamel dots också...ELLER....Ja ungefär så gick mina tankar. Det slutade såhär i alla fall :)


Den rosa ramen är vanlig grå kartong från en förpackning som jag skar ut en trekantig ram ur, målade Gesso och sedan en rosa glittrig (syns dåligt...) färg från Martha Stewart. Den lilla trekanten med sytråds trassel monterades med 3D tejp. Några satte jag under mitt CS efter att ha skurit ur ett trekantigt hål och några monterade jag bara direkt på mitt CS. Det är dom "nivåerna" jag pratade om i början :)


Skrev min dokumentation/journaling på Vellum med min älskade skrivmaskin. Den ide'n lånade jag av Emma Woods, en helt otroligt duktig kvinna!!! 


En liten close up på en liten söt trekant också den med sytråds trassel, häftklammer och så några blanka härliga Enamel dots, MUMS!!!


Först tänkte jag hoppa över titeln för jag ville inte "förstöra"  liksom... Men jag kom på att jag hade dom här små vita bokstäverna ur ett gammalt block från Panduro Hobby. Dom fick det bli, och så placerade jag den långt ner och då spelar den liksom inte huvudrollen men märks ändå.
Tror det blev ungefär som jag tänkte mig i alla fall :)

Hoppas ni har en bra fredag!

Jätte kul att du tittade in hos mig!

Kram Anna :)


8 kommentarer:

  1. WOW, Anna. You absolutely rocked that sketch! I love your take on it more than the original, ha! Seriously brilliant layout, I might just have lift it ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you dear Emma :-):-):-) Your nice words sounds like music in my ears!! You really brigthens my day :-) IF you lift it I would be so honored!!! Hugs Anna :-)

      Radera
  2. Fantastisk tolkning, så vacker och så fint budskap, kul att du även gjorde fotot som en triangel också alla små "roligheter" att upptäcka. Efter att nu ha sett både din och Åsas layouter så kommer jag att ha prestationsångest, haha! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina goa Christel !!! Blir så glad! Ja inte ska då DU ha nån prestations ångest heller som radar upp så snygga grejer! ! Det var ju då vi inte skulle känna ju ;-) Kommer från rätt person va:-) haha! Du komma göra en kanon LO av den här skissen! Kram Anna

      Radera
  3. Snyggt. Jag gillar den "ihåliga" triangeln, väldigt rolig ide.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du :-) Du gör mig Glad :-)

      Radera
  4. jättefin tolkning av skissen! tack för att du ville haka på :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :-) Tack för en härlig skiss och utmaning!:-)

      Radera